AUTOSTOPEM NA GIBRALTAR I DO CADIZ

Gibraltar to dziwne miejsce. Dziecko południowego Hiszpana i sztywnej angielskiej damy. Leżysz na plaży popijając earl grey z mlekiem o piątej, a dookoła skaczą małpy. Taki trochę Monty Python.

gib1

Droga lądowa na półwysep wiedzie przez Hiszpanię, konkretnie przez przejście graniczne w małym zaniedbanym miasteczku La Linea de la Concepion, gdzie dostaliśmy się autostopem z Malagi. Łapanie stopa w Hiszpanii nie jest trudne, ludzie są życzliwi, jedyną niedogodnością jest piekące słońce, dlatego najlepiej wyruszyć o świcie.

Tuż za granicą czeka na nas niespodzianka – aby dostać się do serca Gibraltaru należy przejść pieszo przez pas lotniska. Należy ono do najniebezpieczniejszych lotnisk na świecie. To stąd pochodzi słynne zdjęcie Johna Lennona i Yoko Ono.

gib2

Półwysep tworzy Skała Gibraltarska (wyciągnięta żywcem z Króla lwa), z pozostałościami brytyjskiego fortu Królewskiej Marynarki Wojennej, oraz kilka dzielnic miasta, zatoki i port. Główną ulicą Gibraltaru jest Main Street, pełna restauracji, hoteli i sklepów z pamiątkami, gdzie możemy wciągnać fish&chips i przygotować się na wspinaczkę na szczyt Skały (leniwi mogą wjechać kolejką linową). Symbolem Gibraltaru są makaki, a konkretnie magoty gibraltarskie, których kolonia zamieszkuje rezerwat na skale. Małpy nie boją się ludzi, ale kradną i potrafią być wredne, dlatego pilnujcie rzeczy jak na stadionie dziesięciolecia i pod żadnym pozorem nie wyciągajcie jedzenia!

gib3gib4

Ze szczytu rozciąga się wspaniały widok. Przy dobrej pogodzie świetnie widać wybrzeże Afryki. Cieśnina gibraltarska w najwęższym miejscu ma szerokość 14 kilometrów. Popołudnie spędzamy przechadzając się po wąskich uliczkach miasta i skrywając przed słońcem. Następnego dnia wyruszamy do Cadiz.

cadiz8

Cadiz to hiszpańskie miasteczko w Andaluzji zajmujące niewielki półwysep. Choć możliwe jest obrać drogę po autostradzie, my zdecydowalismy się dostać do Cadiz po wybrzeżu, nacieszyć oko przepiękną przyrodą i dzikimi szerokimi plażami. Łapanie stopa na wiejskich drogach nie jest już tak komfortowe, miejscowi zabierali nas zazwyczaj tylko kilka kilometrów dalej po czym znów czekaliśmy na kogoś kto nas zabierze.

cadiz1cadiz2cadiz3

Samo miasteczko jest bardzo spokojne i urokliwe. Znajduje się tu uniwersytet, więc można spotkać wielu młodych ludzi, zabawiających się wieczorem w knajpkach ukrytych między ciasnymi uliczkami. Nie widzimy tu wielu turystów. Oprócz kilku katedr i fortu – Castillo de San Sebastian, najbardziej popularną częścią miata jest ciągnący się dookoła półwyspu deptak oraz przepiękne plaże.

cadiz5cadiz7

To tu zaczęliśmy swoją przygodę z surfowaniem. Przy plaży znajduje się surferski sklepik i wypożyczalnia Hopupu, gdzie spotkacie przemiłych ludzi. Na noc polecam zatrzymać się w hipisowskim hostelu Casa Caracol, który również oferuje możliwość wypożyczenia desek, czyste pokoje za przyjazne ceny, a dla rasowych wędrowców – możliwość spania w hamaku pod gwiaździstym niebem na najwyższym piętrze.

cadiz6cadiz 6

Na koniec nasze małe video z podróży Malaga-Gibraltar-Cadiz. Mam nadzieję, że się Wam spodoba! 🙂

spain trip 2014 from Andrew Benko on Vimeo.

błotowłosa

Reklamy

8 thoughts on “AUTOSTOPEM NA GIBRALTAR I DO CADIZ

1. byłem kiedyś na Gibraltarze, także autostopem, jednak z Faro (Portugalia). udało nam się złapać stopa nawet w samym Gibraltarze, gdzie miły mieszkaniec podwiózł nas niemal na sam szczyt, gdyż miał odpowiednie pozwolenia… po drodze opowiadał o historii miejsca, swoich wspomnieniach…

ah no i małpki, wszędobylskie 🙂

Polubione przez 1 osoba

1. super 🙂 nas z Hiszpani zabrały dwie Angielki, nigdy przedtem nie brały stopowiczów, ale podobno nie wyglądaliśmy na morderców…

Do Faro przystopowaliśmy natomiast rok później przy okazji innej wyprawy, z Sevilli.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )